وبلاگ دانشجویان پرستاری قائن سال 90 ورودی بهمن


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب...
تاریخ: 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

برای شستشوی زخم عفونی، کافی است به مقدار مورد نیاز، به ازای هر یک لیوان آب جوشیده سالم (آب بدون وایتکس و افزودنیهای دیگر)، یک قاشق مرباخوری جوش شیرین حل کنید و با آن زخم را شستشو دهید.
ترکیب تهیه شده، بهتر است توسط سرنگ های بزرگ مثلاً 50 سی سی (و در برخی از موارد با فشار) روی زخم پاشیده شود. البته نیاز به تکرار زیاد این کار نمی باشد وزمانی که احساس می کنید هنوز عفونت وجود دارد، می توانید این کار را انجام دهید.
در سوختگی ها نیز اگر محل سوختگی سفیدک زد (لک های سفید روی زخم ایجاد شده باشند) نشان از وجود عفونت است و می توانید این کار را انجام دهید. سپس زخم را پانسمان نموده تا چند روز بعد اگر نیاز بود مجدداً این کار را تکرار نمایید.
 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

مانی که فردی دچار خون ریزی از بینی می شود که به اصطلاح خون دماغ گفته می شود، زکریای رازی در کتاب من لایحضر الطبیب، جهت بند آوردن خون، به عنوان درمان اورژانسی، موارد ذیل را توصیه می کند:

- پایین دیافراگم همان سمتی از بدن که سوراخ بینی آن سمت دچار خونریزی شده است را بادکش بزرگ و زیاد نمایید. یعنی بادکش با لیوان یا ظرفی بزرگ و به تعداد سه الی چهار بار انجام گردد

- چکاندن آب خیلی یخ در سوراخ بینی
- آشامیدن آب یخ

- خوردن ماست ترش
- نشستن در آب بسیار سرد

 

ضمناً در برخی منابع، استنشاق پودر پوست تخم مرغ نیز توصیه شده است.
تذکر :
اگر فرد زیاد دچار خون دماغ می گردد، خوردن چیزهایی که  باعث رکود و سردی بدن می شوند مانند عدس و سماق و چیزهای قابض و ترش مفید است.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

یکی از بیماری هایی که بسیاری از ما در فصل سرما بیش از سایر فصول، دچار آن می شویم، سرماخوردگی یا زکام می باشد. سرماخوردگی غلبه سردی و بلغم به مغز می باشد؛ یعنی زکام در مغز سر، که طب سنتی برای درمان سریع و جلوگیری از پیشرفت و عفونت های حاصله از آن توصیه های ارزنده ای دارد که در ذیل به مواردی از آن اشاره می گردد.
البته پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه نیز حایز اهمیت می باشد که در قسمت توصیه های بهداشتی برای فصل سرما به آن اشاره شده است. 1- برای شروع زکام کمپرس گرم روی سر بوسیله پارچه ای گرم و نمک داغ به طوری که بیمار گرمی آن را در مغز سر  احساس کند، مفید است.
برای این کار مقداری نمک دریا را در ظرفی ریخته و گرم نمایید. در حین داغ شدن نمک، می توانید برای جلوگیری از سوختن آن، مرتب آن را هم بزنید.
یکی از خصوصیات نمک آن است که گرما را به مدت طولانی در خود نگه می دارد.
پس از داغ شدن نمک، آن را سریعاً داخل یک پارچه یا کیسه ریخته و بر روی سر قرار دهید. با این کار شاید بیماری و نزله رفع شود و به سینه نریزد. یعنی به سرفه های خلط دار منجر نگردد و باعث عفونت سینه نشود.
2- گیاه سحا یا مقداری سیاه دانه را نزدیک بینی قرار داده و آن را ببوید، تا نزله (زکام) از بینی خارج و به سینه نریزد.
3- نباید به صورت طاقباز خوابید، بلکه باید خواب را کم کرده و نشسته خوابید و در شب نیز دو سه بار از خواب بیدار شد. بدین طریق مانع از ورود خلط و عفونت به داخل سینه در موقع خواب می شود؛ چرا که ورود ترشحات پشت حلق به مجاری تنفسی و ریه، باعث پونومونی (ذات الریه) می گردد، این ترشحات باید از طریق مجاری بینی دفع شوند و یا این که از طریق مری وارد معده شده و از بدن دفع گردند.
4- در موقع بیداری بایستی اگر احساس خارش و ناراحتی کند، اخلاط خود را بیرون داده تا به سینه فرو نرود و خروج آن از راه بینی در ابتدا، کار آسانی است و اگر به طریقی که در بند (2) ذکر شد، انجام شود بسیار مفید است، مخصوصاً برای آنهایی که سینه تنگ (بیماری آسم) و ریه های ضعیف دارند، چون ممکن است نزله به سل تبدیل شود.
5-  مواد غذایی ترش و شور و همچنین سرد و تر (بلغم زاها) را نخورید.
6- مربای بنفشه را در صبح میل نمایید و بعد ماء الشعیر هم روی آن بخورید.
7- غذا باید شوربا (سوپ) باشد که در آن کدو، تره، روغن بادام و آرد جو استفاده شده باشد و در صورتی که بیمار تب دارد بدون گوشت باشد. همچنین خوردن نیم رو (تهیه شده با تخم مرغ رسمی و روغن سالم) نیز توصیه می شود.
8 – پس از پایان زکام، حمام کردن گرم و بخور دادن با بخار دم کرده بابونه، پونه، مرزنجوش و بومادران مفید است و باعث جلوگیری از آبریزش بینی و ترمیم مجاری می گردد.  همچنین بخور دادن سندروس و کندور نیز توصیه می گردد.
ضمناً نباید از آبریزش بینی جلوگیری کرد مگر در اواخر بیماری وقتی که مطمئن شدیم، به سینه نریخته و آب بینی زیاد است.


تذکر:
- خوردن آنتی هیستامین جهت بند آمدن زکام و آبریزش بینی به هیچ وجه توصیه نمی شود. جلوگیری از آبریزش بینی در ابتدای سرماخوردگی، باعث ریختن آن داخل سینه و عفونت سینه می شود. خوردن قرص ها نیز باعث سرکوب شدن علایم سرماخوردگی می شود، ولی برخورد صحیح آن است که با انجام موارد فوق الذکر ظرف یکی دو روز اخلاط و بیماری از بدن دفع گردد.
- زدن واکسن آنفولانزا هیچ تاثیری در پیشگیری از آنفولانزای نوع A (خوکی) ندارد.





تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

اگر بعد از هر نوع سوختگی، بر روی موضع سوختگی، ترکیب ذیل را سریعاً بمالید، در جلوگیری از عوارض سوختگی از جمله تاول و رفع سوزش بسیار مفید است. یک قاشق چای خوری جوش شیرین به علاوه یک استکان روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و بلافاصله روی محل سوختگی بمالید.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

ک قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و وقتی گرمایش مناسب شد در هر دو تا بینی آن را استنشاق کنید؛ یعنی از داخل بینی آب را به سمت حلق و دهان هدایت کنید تا از دهان خارج شود. این کار را سه شب به صورت متوالی انجام دهید. خواهید دید که اثری از ویروس های سرماخوردگی باقی نخواهد ماند. برای رفع و درمان سینوزیت نیز می توانید این عمل را پس از انجام سه شبانه روز به صورت هفته ای یک بار تکرار کنید تا سینوزیت شما به طور کامل درمان شود.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

درمان اورژانسی برای افرادی که فشار خون آنها  به طور مداوم بالا و پایین می رود، جوشانده ای  است که  مصرف آن برای تنظيم فشار بسيار عالی  و نافذ است ؛نحوه عملکرد این جوشانده بدین گونه است که فشارهای بالا را پايين آمی آورد و افت فشار  را نيز جبران کرده و افزايش می دهد و به طور کامل فشار خون فرد را تنظيم می کند. نحوه تهیه جوشانده مورد نظر بدین صورت است:

يک ليوان آب، 6 عدد عناب کوبيده شده، 20 عدد برگ زيتون

مواد بالا را بجوشانيد و صاف کنيد و در يخچال نگهداری نمایيد و هر وقت که نياز شد يک استکان آن را به بيمار دهيد ، خواهید دید که بدون هيچ عوارضی  فشار را تنظيم مي کند.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

همان گونه که می دانیم سیبری یکی از مناطق سرد زمین است که نزدیک قطب شمال قرار دارد در این منطقه به علت سرمای شدید هوا مردم به طور مداوم به سینوزیت دجچار می شوند. مردم این ناحیه از کره زمین برای درمان سینوزیت یک روش درمان قطعی و سریع را ابداع کرده اند که بسیار مجرب است، بدین صورت که تخم مرغ را آب پز کرده و پوست آن را می گیرند و به همان صورت داغ تخم مرغ را روی یک طرف صورت گودی مابین بینی و چشم(محل سینوس ها) می گذارند تا این که دیگر گرمای تخم مرغ را نتوانند تحمل کنند،

بلافاصله تخم مرغ را روی طرف دیگر صورت قرار می دهند تا زمانی که تحمل گرما برایشان سخت شود. این عمل را تا زمانی که تخم مرغ گرمای خود را از دست می هد تکرار می نمایند که معمولا 5 تا 6 دقیقه به درازا می کشد. شما حتی می توانید تخم مرغ را دوباره در آب جوش بیندازید و دوباره این عمل را تکرار کنید. توجه داشته باشید هرچه مدت زمان ماندن تخم مرغ در محل بیشتر باشد برای درمان بهتر است به شرطی که پوست صورت آسیبی نبیند. شما پس از 20 دقیقه از پایان کار خواهید دید که از مغز سر شما چیزهایی به حرکت در می آید و سینوس های شما به طور کامل باز می شوند.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار سودی به همراه ندارند، می توانند به روش ذیل عمل نمایند:     حوله ای را آماده کنید و از پشت کمر بر روی کلیه هایتان قرار دهید،سپس اتویی را داغ کرده و به تدریج روی حوله بکشید تا کلیه های شما گرم شود.دقت داشته باشید که گرما به حدی نباشد که باعث سوختن شود.
این کار را چند مرحله انجام دهید خواهید دید که درد کلیه هاتان به آرامی تسکین خواهد یافت.گفتنی است در زمان های گذشته از آجر داغ به جای اتو استفاده می کردند.
ضمناً باید متذکر شد که برای درمان سنگ کلیه، داروی گیاهی و درمان مربوطه وجود دارد.
 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

اگر قسمتی از بدن شما بر اثر زمین خوردن یا برخورد با جسم سختی دچار ضرب دیدگی شد، درمان ذیل جهت تسکین درد و بهبود زخم حاصله توصیه می شود:

اقاقیا، صبر زرد، سورنجان، ماش و گل ارمنی را کوبیده و با آب برگ مورد که تازه آغشته کرده اید در محل کوبیدگی بمالید.
بدین وسیله درد فوراً ساکت شده و سوراخی که در نتیجه آن بوجود آمده فوراً جوش می خورد.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

زمانی که دچار افت ناگهانی فشار خون شده اید موارد ذیل جهت درمان اورژانسی توصیه می گردد:

1- مقداری چای دارچین میل نمایید تا به سرعت تاثیر آن را در بالا بردن فشار خونتان مشاهده نمایید برای این کار با توجه به این که تهیه دم نوش از چوب دارچین مقداری زمانبر است و در لحظه اورژانس ممکن است تهیه دم نوش از چوب دارچین موجب صرف زمان گردد، توصیه می شود از پودر دارچین استفاده نمایید و مقداری از پودر آن را داخل آب جوش ریخته، بعد از چند دقیقه که دم کشید با عسل شیرین کنید و میل نمایید.

2- مصرف نمک دریا باعث تعدیل در فشار خون می گردد، اگر دارچین دم دست نبود و امکان مصرف آن را نداشیتد، مصرف مقدار نمک دریا می تواند برای رفع افت فشار خون نافع باشد.

 3- مصرف شربت زنجبیل و عسل نیز برای بالا بردن فشار خون مفید می باشد.

لازم به ذکر است افرادی که دارای مشکل پایین بودن فشار خون می باشند (نه این که به صورت ناگهانی فشارشان افت کرده باشد)، باید مواد غذایی سرد را با مصلحاتشان میل نمایند و همچنین مصرف گوشت گنجشک در دراز مدت در رفع مشل افت فشار خون آنها مفید بوده و فشار خون را بالا می برد.
در بین گوشت ماکیان، گوشت کبوتر فشار را پایین می آورد، لذا برای افراد دارای فشار خون مصرف این گوشت توصیه می شود.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

عموماً مشکلات ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به معده می باشد که جهت رفع اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می گردد از جوش شیرین استفاده نمایید چرا که احساس ترش کردن معده با جوش شیرین از بین می رود، همان جوش شیرینی که متاسفانه امروزه بدنام کرده اند.
برای اینکار به محضی که احساس کردید معده شما می خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید.

چون جوش شیرین یک باز محسوب می شود و ترشی از اسید است، وقتی آنها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می شود و احساس ترش کردن، رفع خواهد شد و معده سالم می ماند.
البته لازم به ذکر است جوش شیرین درمان علت مشکل اصلی شما نیست و درمان علامتی محسوب می شود یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتاً رفع می کند. اگر شما دچار ترش کردن معده هستید، معده شما سرد است و باید نزد پزشک متخصص طب سنتی مراجعه نمایید تا درمان ارائه شود.
ضمناً توصیه می شود برای رفع سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته ای دو یا سه بار حتماً خورده شود و  هیچ وقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی (حدود یک ماه) نیز از خوردن مواد خام، لیمو عمانی، ترشیجات و میوه ها (خصوصاً مرکبات) خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید، مصطکی را هم به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.
و با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به رفع مشکل معده خود اقدام کنید.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

مطلبی در مورد خارج  کردن آشغال ازچشم داشتم که روش اول را خودم تجربه نمودم و روش دوم را از کتاب طب اکبری استخراج کردم. برای خارج کردن هر جسم خارجی از چشم و تمیزی کامل آن به روش زیر می توانید این کار را انجام دهید:

دو تکه بسیار کوچک پنبه استریل را هر کدام جداگانه مانند شکلات بپیچید تا شبیه نخ شود(نه آنقدر زیاد که مانند نخ سفت شوند بلکه نرم باشند). سپس یکی ازآنها را بصورت افقی در زیر پلک بالا و دیگری را در زیر پلک پایین قرار دهید (چشمها بسته باشند). چشمها را حرکت ندهید زیرا باعث سوزش می شوند. به مدت پنج دقیقه صبر کنید و سپس پنبه ها را خارج کنید. تمام آشغالهای داخل چشم به آنها می چسبند. روش دیگر ریختن اندکی نشاسته نرم تمیز به داخل چشم و خارج  کردن آن بعد از چند دقیقه می باشد.





تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار

گاو ماما می کرد...گوسفند بع بع می کرد...سگ واق واق می کرد...و همه با هم فریاد می زدند حسنک کجایی؟!

شب شده بود اما حسنک به خانه نیامده بود،حسنک مدت های زیادی است که به خانه نمی آید.او به شهر رفته و در آنجا شلوار جین وتی شرت های تنگ به تن می کند.او هر روز صبح بجای غذا دادن به حیوانات جلوی آینه به موهای خود ژل می زند.

موهای حسنک دیگر مثل پشم گوسفند نیست چون او به موهای خود گلت می زند.دیروز که حسنک با کبری چت می کرد،کبری گفت تصمیم بزرگی گرفته است.کبری تصمیم داشت حسنک را رها کند و دیگربا او چت نکند چون او با پترس چت می کرد.پترس همیشه پای کامپیوترش نشسته بود و چتذ می کرد.پترس دید که سد سوراخ شده اما انگشت او درد می کرد چون زیاد چت کرده بود.او نمی دانست که سد تا چند لحظه دیگر می شکند.پترس در حال چت کردن غرق شد.

برای مراسم دفن او کبری تصمیم گرفت با قطار به آن سرزمین برود اما کوه روی ریل ریزش کرده بود.ریزعلی دید که کوه ریزش کرده اما حوصله نداشت.ریزعلی سردش بود ودلش نمی خواست لباسش را درآورد.ریزعلی چراغ قوه داشت اما حوصله دردسر نداشت.قطار به سنگ ها برخورد کرد و منفجر شد.کبری و مسافران قطار مردند.

اما ریزعلی بدون توجه به خانه رفت.خانه مثل همیشه سوت وکور بود.الان چند سالی است که کوکب خانم همسر ریزعلی مهمان ناخوانده ندارد او حتی مهمان خوانده هم ندارد.او حوصله مهمان ندارد.او پول ندارد تا شکم مهمان ها را سیر کند.

او در خانه تخم مرغ و پنیر دارد اما گوشت ندارد.

او کلاس بالایی دارد،او فامیل های پولدار دارد.

او آخرین بار که گوشت قرمز خرید چوپان دروغگو به او گوشت خر فروخت.اما او از چوپان دروغگو گله ندارد چون دنیای ما خیلی چوپان دروغگو دارد به همین دلیل است که دیگر در کتاب های دبستان آن داستان های قشنگ وجود ندارد.

منبع:www.projbank.ir

نویسنده:الهام داغستانی




تاریخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط الهام داغستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 1355
بازدید کل : 47704
تعداد مطالب : 358
تعداد نظرات : 372
تعداد آنلاین : 1



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما
Pichak go Up

-_ !News _-